Torsdagens schema

I torsdags hade Uffe lite intern utveckling med reklambyrån. Schemat såg ut så här.

Mitt schema för dagen såg ut så här:

08.00 Kräkas i toaletten

09.00 – 11.00 Amma bebis – skippa frukosten – underhålla bebis liggandes i sängen.

11.30 – 12.30 Lunch, 1/2 dl snabbmakaroner under svår ångest – mata bebis.

12.30 – 13.30 Migrän – underhålla bebis – gråta över att det snart är dags att hämta på dagis.

13.30 – 17.00 Hämta på dagis – amma bebis – ligga däckad i soffan medans sonen härjar fritt framför TV-spelet och äter glass till mellis.

17.00 – 19.30 Åka till McDonalds drive in och köpa happy meal – ligga däckad i soffan medan sonen äter framför TV:n – mata bebis.

19.30 – 21.30 Amma bebis -lägga barn – lägga barn igen – torka bajsrumpor – lägga barn igen – hämta vatten – lägga barn igen – gråta – tycka synd om mig själv – lägga barn igen.

21.30 -00.30 Vila – trösta barn som gråter – trösta annat barn som gråter – trösta mig själv som gråter – ta hand om barn som vaknar med krupp – sms:a till Uffe och fråga om han kommer hem snart.

00.45 Sova

Till Uffes försvar ska sägas att han sa att jag skulle ringa om jag inte orkade. Men är man martyren i familjen så är man. Dessutom vill jag ju väldigt gärna att han ska internutvecklas. 

Etiketter: , ,

Lämna en kommentar